Wednesday, February 03, 2010

Carta Organisasi JAKMAS E sesi 2009/2010

Bismillahirrahman nir rahim...

Assalamualaikum w.b.t buat semua sahabat yang sudi membaca entri-entri di blog ini.

Satu pesanan ringkas (SMS) aku terima pada pukul 2.22 pagi. Yes,indeed.. aku tidak tidur lagi..mungkin sebab time dok menunggu Aton pas zuhur kemarin sambil baca buku Kontrak, aku tertido hingga ke asar. huhu, speechless~ akhirnya tidak menjadi rancangan untuk ke Karamunsing untuk menghantar laptop aku yang rosak lagi tu. Last-last, aku minta jak kawan kepada kawan baik aku untuk tolong baiki.hehe~ at least kos lebih murah dan lebih terjamin keselamatan data-data dalam laptop tu.inshaAllah.

Aitss... bukan itu yang aku mo cerita kat sini!!! aku sebenarnya nak kongsi pada semua SMS yang aku terima dari Mr.Bomb, haha. Abg Bom ni mantan JAKMAS sebelum batch aku (dia sama batch dgn Olyn dan Hairul) dan skrg dah jadi Felo kt Kg. E ni plak.. aku pesan pada dia utk bgtau aku direct kalo dah tau organisasi pimpinan JAKMAS kali ni. SOOOooo.. mmg dia tunaikan janjinya dan SMSkn pd aku barisan JAKMAS yg baru. Inilah keputusannya..jeng jeng jeng:

YDP/KESELAMATAN & KEBAJIKAN-M.KHUBAIB ROSLI,
TYDP I/EKSAH-SHAHRUL HISHAM NGAH@RAMLI,
TYDP II/KEUSAHAWAN & KEPENGGUNAAN-TAIRA KHOO,
SETIAUSAHA/INFORMASI & PENERBITAN-IYLIA MOHAMAD,
BENDAHARI/KEBUDAYAAN & KESENIAN-NUR SHAHIRA RASHID,
AKADEMIK & KEPIMPINAN-SITI SYAZWANI ZULKUPLE,
KECERIAAN & PERKHIDMATAN-NURULNADIAH MAHDZIR,
HELWA-SALSABIELA JAMAL,
SUKAN & REKREASI-ABU SARI BAITULLAH.

Hmmm..apa pendapat aku? Khubaib sbg YDP...inshaAllah dia punya kepimpinan~ Iylia sbg S/U..inshaAllah juga boleh ganti aku..hehe. yg lain pun ok.. cuma aku sejujurnya tak faham..seriously, CAN'T UNDERSTAND IN ANY MATTERS/ANY ANGLES/ANY PARTS OF THE WORLD... amacam plak seseorang yg kurang familiar dgn kerja2 EKSAH (Exco Kerohanian dan Sahsiah) apatah lagi Unit Pengurusan Surau Nur E-man Kg.E blh dpt portfolio tu.. bukan nak prasangka buruk..cuma SHOCKED TAHAP GABAN NE.. ke sbb taknak Islam dijulang dalam kolej kediaman E ni?? Wallahu ahlam. aku bukan penghukum, sekadar pemerhati bebas. Dan aku jugua hairan kenapa EKSAH kali ni dlm Majlis Tertinggi (MT) pula? Tak apa lah... mungkin orang yang terpilih tu BOLEH MEMIKUL AMANAH TERSEBUT.inshaAllah~~ aku doakan all the best ya~~
Lagi satu.. aku pelik + kesian juga pada bahagian Bendahari.. dahlah pegang duit tu... pas tu pegang Exco kebudayaan dan kesenian pula yang sah-sah banyak program. Mmm.. pikir balik, senang nak kuarkan duit kot? Wallahu ahlam. Sebagai seseorang yang pernah berada dalam pimpinan JAKMAS, aku tau dan faham macamana gerak kerjanya.. BUT STILL, aku tak tau lah kalau-kalau generasi baru kali ni akan mengubah segalanya.

Pesanan aku yang entah keberapa kalinya untuk mereka (pimpinan baru JAKMAS E):
Amanah itu amatlah berat untuk dipikul. Boleh saja ianya mengheret kita ke neraka sekiranya di salahgunakan kerana saatnya kita jadi pemimpin, satu belah kaki sudah menjejak ke neraka. Maka, berhati-hatilah..berwaspadalah.. sentiasalah istighfar dan memohon keampunan Allah serta memohon dipermudahkan urusan dan mendapat keredaanNya.

Wallahu ahlam bissowab.. Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui hikamah segala kejadian.
Selamat bekerja 'adik-adik' JAKMAS ku~!!

4 comments:

Riuz said...

hmm...apakah? @.@

Deana said...

terima jela,fiq...hhuhu.. sangka baik~

FiFFy said...

hmm~~ apakah? (-_-')
(reaksi yg sama jugak)
sebab memang terkejut bin shocked... huhu... tapi~
mari kita bersangka baik.. semua orang lam surau tadi pun memang sangat terkejut... tapi majoriti kata..
"mungkin ada hikmahnya, mungkin dia akan berubah.." (banyak kali dengar ayat ni)
"Mudah-mudahan la nak" bilang ku..^,^
Moga organisasi UPS akan datang semuanya bersatu & istiqamah..
Jadi contoh yg baik.. ^^ (panjang plak ni..:p)

Deana said...

inshaAllah,fi~~ kita doa byk2 pd Allah krn sesungguhnya Dia lah jugak yang memegang hati2 hamba ciptaanNya~

Related Posts with Thumbnails