Friday, August 08, 2008

entri kedua hari ini...

Bismillahir rahman nir rahim..

Alhamdulillah..tercapai jugak hasrat aku n kwn2 gi McD td ptg. Syukur..skali-skala belanja kwn2,xpa lah.sbb mmg dah janji jugak kan. !!mungkir janji itu adalah salah satu sifat org munafik!!
Alhamdulillah jugak sbb smpt aku balik mandi,n then gi surau utk dgr tazkirah dr Hyrul.
Tazkirah yg dia sampaikan hari ni adalah mengenai akidah & tauhid. dr apa yg dia bgtau aku sblm ni,dia nak bg tazkirah slagi blh sblm Ramadhan mengenai akidah & tauhid sbb ituah perkara2 asas (basic) utk umat Islam.aku setuju dgn Hyrul bila dia menyatakan bhw,tdk ada gunanya kita sibuk menerangkan hukum-hakam fiqh atau apa2 mengenai ajaran agama Islam pd seseorg tp akidah org itu sendiri blm cukup mantap. yg mana dia blm tentu yakin sebenar2nya bhw Islam itu agamanya (sekadar agama pd I.C saja),Allah tuhannya yg Esa & Nabi Muhd s.a.w itu Rasul Allah yg diutuskan kpd kita,umat akhir zaman ini.Blm yakin di sini terhadap ketiga2 perkara yg aku nyatakan adalah dgn tdk m'amalkn cara hidup yg dianjurkn agama dgn sebenar2nya.ajaran pd Quran & Sunnah juga hanya diambil sebahagian.. susah kan kalo mcm gitu? sbb itulah,AKIDAH YG MERUPAKAN ASAS AGAMA ISLAM ADALAH PENTING.

urm..buat masa skrg ni aku cuma dpt tulis2 pendpt2 spt yg aku taipkan di atas dgn pendek.blm cukup "matang" utk menulis artikel cam Hyrul dlm blognya. InsyaAllah,suatu hari nanti pasti.wallahu ahlam.

ow..ya.. beberapa hari yg lalu aku ada termimpi sesuatu yg buat aku agak kebingungan jugaklah. apa tdknya,efeknya sampai trasa w/pn suda bgn. aku mimpi adalah 'tentangan' utk aku & Fahri aku tu..tp yg herannya,mcm makin di'tentang'..makin perasaan aku kuat pd dia. brr..apa kah?! bila sda terbgn dgn puzzle-nya..aku btl2 dpt rasa mcm sesak dada aku sbgaimana dlm mimpi aku bila perasaan aku makin kuat pd si Fahri itu. wallahu ahlam. hanya Allah yg maha Mengetahui segala2nya. baik buruknya maksud disebalik (ada ataupun xda) mimpi tu biarlah Allah saja yg berikan aku ilham utk mengetahui apa2 yg patut.. aku sendiri pun x sure kalo yg org sebenar yg aku panggil Fahri itu tahu atau tidak pasal perasaan aku..
sblm ni ada komen (1st time ada komen kt blog nie!!) yg tnya napa aku taip dlm entri (yg lalu) aku x mo layan Fahri tu sudah.bknnya aku x mo layan dia..cumanya aku x mo layan perasaan aku pd dia sgt.susah kalo da tersangkut sgt.lgpun biarlah rasa syg aku pd dia tu sentiasa krn cintaku pd Allah & RasulNya yg mana aku syg & sukakan si Fahri aku tu krn pegangan agama yg ada pdnya.

oraitz... homework jipun aku dua2 suda siap..n untuk m'elakkan aku dipanggil Panda lg oleh si LaiciKang,hausmet aku tu..bek aku gi tido. besok pagi mau jumpa Azie. InsyaAllah,kalo dpt buat usrah kot..wallahu ahlam.

Barakallahu fik semua.

No comments:

Related Posts with Thumbnails