Thursday, August 07, 2008

no class...n fotostat...

Bismillahirrahman nir rahim..

weeehee...hari ni 2 kelas batal. Alhamdulillah,kurang jugak "kesesakan" jadual waktu aku. UNTUK HARI NI SAJALAH..
Kelas Technopreneurship & Eng. Statistics yg dibatalkan.Huhu.
Secara tidak langsung, pengurangan kesesakan jadual aku utk hari ni sedikit sebyk dpt melegakan/meleraikan stress & kekusutan fikiran aku yg melanda baru2 nie. ditambah lg dgn kekurangan waktu tido. InsyaAllah,lepas ni harap2 semuanya akan baik2 belaka.
bukan niat di hati ingin b'skap riak @ takbur.. Nauzubillah min zalik..! tapi rasanya skrg aku btl2 kiranya dpt merasakan betapa manisnya kesabaran dan tawakal kpd Allah. tapi sbg manusia biasa,aku masih lg x blh b'ubah 180 darjah dr diri aku yg serba kekurangan sblm ini. mengeluh & rasa x puas hati tu,mmg wujud & muncul pd waktu2 ketika aku dituntut bersabar & bertawakal.cumanya,mgkn b'beza dgn sblmnya..Alhamdulillah,aku cuba sedaya upaya utk compress-kan perasaan negatif tersebut & seblhnya ignore-kan saja.Alhamdulillah.. n InsyaAllah,moga dpt trus istiqamah. doakan aku~! :)
ngaaaaaaaaa~~~~ntuk pula aku rasa tetiba.huhu,asyik2 ngantuk aku ni.apa kah..
anyways,skrg baru kira2 jam 4.05 ptg. dkt jam 5 ptg nanti sudah janji dgn kwn2 utk pi McD.ler..sampai dkt friendster pun menagih McD coursemate2 aku tu..dlm klas,apatah lagi. tp,xpa lah..skali-skala. t'ingt jugak aku dgn Lai,hausmet aku..si LaiciKang ni mmg sejak nmpak bekas McFlurry aku ari tu suda mcm "mengidam" McD lah plak.hehe.sbb tu aku ajak dia skali.aku ni pun 'sambil menyelam minum air'.blanja kwn g McD sambil isi minyak kreta ku.pas balik ni...aku berkira2 mau tido jap..ehh...baek mandi n setelkan dulu pakaian yg mau dicuci...then tido jap(kalo mata berat sgt).pas tu,bgn baru buat keja rumah jipun. InsyaAllah.
oh! lupa plak kena pi ambil nota di kedai fotostat.hehe,Alhamdulillah. Kata2 En.Radzif dlm kelas Construction Technology td mmg btl. Sbg civil engineer, kena jd ketua..kena ada leadership. tapi harus diingatkan jugak..communication (komunikasi) & interaction dgn org sekeliling jugak penting.tdk lupa juga,harus peka dgn isu semasa. itu yg dia ajarkan kami dlm kelas td. apa kaitan dgn nota yg difotostat plak? sbnrnya td aku & bebrapa org coursemate mau fotostat nota2 di kdai fotostat dlm fakulti kitorg. tp byk sgt org,pas tu lama plak..kesian plak aku rasa kat si Suma (yg m'jaga kdai fotostat tu).sambil2 tunggu kwn2 yg tgh sibuk dlm kedai tu,aku stay di foyer sambil buat keja statistik aku.lgpun sudah janji dgn dorg yg aku akan tumpangkn dorg balik hostel sma2 dgn aku. bila suda hampir dkt setengah ke satu jam cam tu..masih lagi x dpt2 dorg tu m'fotostat. skit lg dorg tinggalkan aku..huhu sbb ingat aku sudah balik.apalah..aku ni bukan jenis yg tinggalkan kwn lah! hehe. anyways,dlm perjlnan balik,dorg ckp fotostat di kedai fotostat dlm hostel kitorg tu ja..tp salah sorg (Kuo kuo) ckp susah jugak mau fotostat di hostel sbb byk juga org tu & lambat jugak. sampai ja di hostel,sempat lg bincang2 psl fotostat punya hal ni.aku ckp ja,aku biasa juga dgn org di kedai fotostat tu..jd aku blh tlg ckpkan. Alhamdulillah,dlm mlm ni juga siap. Kuo kuo punya terkejut.ingatkan dia mau ckp aku ni apa2 yg negatif..rupa2nya dia terkejut psl blh ja cpt siap pas aku minta n ckp dgn 2 kakak dia kedai tu.bkn apa,sbb mmg aku besa n knl dgn dorg.kuo kuo ckp sblm ni,masa dia mo fotostat..kena ambi masa sampai dkt 1 minggu. so,the point is kat sini..Alhamdulillah,inilah yg aku rasa en.Radzif maksudkan dgn pentingnya komunikasi & interaksi kita dgn org sekeliling.Wallahu ahlam.
urm...nilah ja yg blh aku kongsikan buat masa skrg. moga2 dpt bg manfaat juga pd kwn2 n pembaca. aku ni pun masih berusaha memperbaiki diri..jd sama2 lah kita b'usaha ke arah keredhaan Illahi. Wallahu ahlam.

No comments:

Related Posts with Thumbnails