Friday, August 22, 2008

Happy Birthday,Hyrul

Bismillahir rahman nir rahim...

Alhamdulillahir rabbil alamin.. Syukur ke hadrat Illahi atas kurniaanNya yg x terhingga.Pada hari ini 22hb Ogos,genap 22 thn sudah kwn baik aku,Hyrul.
Mungkin org yg membaca akan naik heran apsal aku plak yg bingung2 mau bersyukur.

bukan apa.. semmgnya aku sgt2 patut bersyukur kerana kalo bkn Allah tlh m'takdirkan 22hb Ogos 1986 yg lalu lahir sorg budak lelaki bernama Hyrul ni.. mungkin aku xkan dpt jd mcm aku hari ini.. Aku sgt2 bersyukur pd Allah krn pertemuan kami berdua byk m'dktkn aku pd Sang Pencipta yg Maha Agung. Dia byk bg aku sokongan berkenaan dgn hal2 agama. kalo ada kemusykilan pun..aku slalu bertanya pd dia. Jwpan pun hebat jugak..cam uztadz.hehe. Alhamdulillah.

Bagi aku, Hyrul sorg yg punya kepimpinan (leadership) & b'tanggungjawab. Ada juga aku pernah dgr dr sorg kwn aku (senior) menyatakan bhw dia dpt lihat yg Hyrul ini ada kewibawaan sbg sorg pemimpin.cewaaahh... bangga kwn aku sorg ni karang..hehe. Bestnya kwn dgn dia ni,dia byk bg nasihat & nda jugak slalu serius mau mampus punya jenis org. Bila bg nasihat tu,mmg agak relevan n senang mau trima (len lah kalo org yg dinasihati mmg nda mo dgr ckp..).Dia ni suka juga joking around (termasuk mengenakan aku dlm hmpir semua hal =.=;; ).byk kwn2 aku yg hanya kenal dia sbg YDP kolej kediaman ingat yg dia ni serius gila n susah mau dibawa bercakap hal2 besa.tp bila once dorg sudah kenal dia...barulah dorg ckp pd aku,"ehh... suka melawak jugak YDP ni." Sbb tu lah,kita kenot judge a book by its cover kan..
dan lagi satu... kalo dia dikritik skali pun..dia jenis yg blh trima kritikan. jarang (atau x penah pun..) aku nmpk dia melenting ka marah2 bila dpt kritikan atau cabaran atau desakan dr mana2 pihak tertentu. kalo takat luahkan perasaan tu,besalah.. manusia mana yg blh tahan segala permasalahan dlm diri,kan?

Oklah..cukup2 lah aku puji budak sekor ni.. nanti naik bangga gila plak dia kalo da tau aku tulis entri ini khas utk dia sempena bday dia yg ke-22 ni.haha.

Last but not least; aku doakan Hyrul sentiasa sukses & istiqomah dlm segala hal yg baik (termasuklah m'dktkan diri pd Allah S.W.T). Amin..

p.s: yeay...di rumah pun blh dpt wireless dlm bilik aku nie.Alhamdulillah!! Free plak tu..hehe.

No comments:

Related Posts with Thumbnails