Saturday, August 02, 2008

Ya Rabb... ayat-ayat cinta itu...

Bismillahir rahman nir rahim..

"Teladan org2 yg bercinta adalah Baginda Nabi. Cinta sejati adalah cintanya sepasang pengantin yang telah diredhai Tuhan dan didoakan seratus ribu malaikat penghuni langit. Tidak ada perpaduan kasih lebih indah dari pernikahan, demikian sabda Baginda Nabi" "Jika cinta keduanya tidak berlandaskan ketaqwaan kpd Allah maka keduanya akan saling bermusuhan kelak di akhirat. Apalagi jika cinta keduanya justeru menyebabkan terjadinya maksiat baik kecil mahupun besar. Tentu kelak mereka berdua akan bertengkar di akhirat. Seseorang yang sangat mencintai kekasihnya sering melakukan apa saja demi kekasihnya. Tak peduli pada apa pun juga. Terkadang juga tidak peduli pada pertimbangan dosa atau tidak dosa" petikan dari novel best seller 'AYAT-AYAT CINTA' (Habiburrahman El-Shirazy)...

Membaca sedutan di atas seperti peringatan Allah SWT kpd aku. Suatu peringatan yg aku rasa sedikit sebyk dpt bantu masalah hati yg m'buatkan aku sedikit bingung.
Skrg aku rasa spt semcm lega juga. aku tau skrg yg aku mesti tegas dgn diri aku sndiri.biar apa pun yg t'jd pas ni,aku mesti istiqamah. Apa yg aku nak buat mengenai masalah hati aku ni skrg..yg blh aku buat ialah.. x perlu fikirkan sgt ttg fahri aku tu,jaga batas antara kami & plg penting...jgn harapkan sgt psl dia. kalo dia utk aku,insyaAllah..then dia utk aku. kalo x,pasti ada yg lbh baik..wallahu ahlam.
Spt yg aku pernah titpkan dlm entri lepas..baik lg aku perbaiki diri dulu.

huh...busy skit skrg nie.. insyaAllah,nanti aku akan uploadkan artikel yg aku try tulis. kena minta tlg akhi Hyrul An-an utk m'edit lah nie..hehe.

No comments:

Related Posts with Thumbnails