Thursday, July 31, 2008

hari ini Israk Mikraj..

Bismillahir rahman nir rahim...

Allahu Akhkbar.. Alhamdulillah,dgn tenaga yg x seberapa ni..(dan juga petrol kereta yg baru diisikan..hehe) dpt juga aku,along n shai buat 'adventure' jelajah. misinya dua jer sebnrnya.. mau isi minyak kereta n.. urm,x payah bgtau lah. nanti bocor rahsia.hehe.tapi last2 ada jugak aku beli McD,baju lengan pjg n stokin di Giant.heheh!

Ya Rabbi...byk jugak dugaan dlm minggu nie.Alhamdulillah,ujian Allah semua tu n aku pun dpt handle dgn lbh baik banding sblm ini. InsyaAllah,moga aku dpt trus istiqamah & perbaiki lagi diri aku dari masa ke semasa.Amin!

Kelmarin (Selasa,29.07.08) ada sesuatu berlaku yg buat aku risau+panik betul2. Hyrul tetiba kol dr masjid bgtau yg dia kena sengat tebuan. Ya Allah! masa aku ambi dia kt masjid,ok lg masih dia ni. tapi bila aku jumpa dia balik dlm treatment room (d medic clinic kt kolej kediaman kitorg)... pedih sungguh muka dia,dah tu..tembam mcm mukanya plak yg kena sengat.pdhal kaki dia yg kena. btl2 buat aku nak nangis tgk dia masa tu.kesian betul. suntikan yg doktor bg plak x bg kesan. slh sorg doktor(mungkin doktor lah..wallahu ahlam) ckp dgn aku mungkin bisa tu cpt merebak ke seluruh bdnnya sbb antibodi dia lemah.apa taknya..dia da mmg sedia sakit demam n sakit tekak. Inna lillahi rajiun..Hyrul suruh aku blk ja,rasanya sbb dia xnak susahkan aku. tapi dia xtau,bila dia suruh aku balik n biarkan dia sorg di klinik tu..LAGILAH AKU SUSAH HATI!!! >.< lagi2 bila da tgk keadaan dia yg smpi kena inject 2 kali tu. aku balik bilik jugaklah bila doktor yg berckp dgn aku awl2 tu ckp insyaAllah,dia xda apa2.lgpun,aku jugak nak get ready utk kelas SPB aku yg start jam 7 mlm. pas bg no. fon aku kt pihak klinik n ambi no. fon mak Hyrul baru aku balik bilik. blok aku dpn blok yg mana terletaknya medic clinic tu..dekat ja.
ntahlah napa..tapi masa get ready (mandi) tu,firasat hati aku kuat menyatakn yg henfon aku berdering.pdhal silent mode tu..bila masuk bilik,btl2 ada missed call dr Hyrul.bila aku kol blk,rupanya dia kena hantar g hospital jugak. ingatkn hospital yg berdekatan. ada jugak lah aku terkejut babun jap bila tau kena hantar gi hospital pusat.huhu,tapi xpa. aku percaya pd Allah.Alhamdulillah,sempat jugak aku hantar Hyrul g hospital pusat tu n balik kampus utk kelas (sempat jugak solat maghrib!).
Paling aku sedih bila dgr kwn baik aku tu mengerang kesakitan bila sudah mau sampai hospital. aku cuma dpt tlg berdoa pd Allah yg maha Pengasih & Penyayang saja sambil memandu. Dlm x sedar,aku ada jugak t'nangis..sebak wooo.
Alhamdulillahir rabbil alamin.. setakat mlm ni,dia da ok. Syukur sgt2 pd Allah~ aku pun xdpt tlg dia sgt..sekadar termampu saja.
Huhu,masa jenguk dia di treatment room..tgk dia cam Fahri (Ayat2 Cinta) masa Fahri sakit di hospital plak. Tapi yg penting,batas antara kitorg ttp dijaga lah..(nda lah aku ni cam Maria tu plak..huhu.Nauzubillah min zalik..)tenangkan dirinya guna kata2 jelah~

Selain men “jelajah” pagi td.. antara aktiviti aku yg lain ialah tido pas solat Zuhur hingga Asar(Alhamdulillah,dpt solat awal waktu!moga istiqamah!)..then dkt2 Maghrib,aku & dieja gi surau.ada tazkirah utk israk mikraj (hari ni kaaaaaaaaaaaaaan…). Best ar bila abg Bunyamin (FELO) yg bg tazkirah. Pas tu,mkn jap…then gi meeting DEAMAN dgn Pengetua. Oklah..overall,agak progresif n positif jugak. Siap2 lg Pengetua tu kenal aku ni budak SKTM.hehe. x kisah lah.. Alamak,lupa plak aku minta no. fon ketua bhgn Fotografi & Dokumentasi aku tu…xpa,pandai2 la aku mencari maklumat tu nanti..hehe.

ok..dah..dah...mo rest jap. besok class full~!!! >_<;;

Wallahu ahlam~

No comments:

Related Posts with Thumbnails