Wednesday, July 16, 2008

Fahri ku sudah menemui Aisha nya?

Bismillahir rahman nir rahim..

Huhu..mcm sadis skit plak tajuk entri kali ni. nda tau lah aku... tetiba ja terfikir ayat (pd tajuk tu) td masa bersiap utk kelas. hehe.

Ashtaghfirullah al'azim... ampuni aku ya Allah kalo aku berdosa (berghibah @ m'fitnah etc etc) selepas ini. Nauzubillah..

Al-kisahnya...adalah aku terdengar kwnku crita (scr x lgsg ja pun) psl org yg aku suka (masih pendam ja ni..toksah nak luah.tiba masa dgn izin Allah,tgklah mcmana..hehe). Biar aku gelar org tu 'Kurma' ja lah..nama samaran yg aku n kakakku buat semlm tu masa berborak. Aisese..terasa cam dlm mimpi aku plak (entri 'Dream abt him..') pasal si Kurma ni da bertunang (>_<);; sbbnya kwnku ckp adalah kabar angin yg Kurma suka kat seseorg yg aku agak kenal jugak. Secocok dorg tu (sepa lah aku nie.huahuahua) Itupun dgr2 ja. So,kami pun nda lah crita pjg lebar psl hal tu sgt. Kang sampai jadi b'ghibah (m'umpat) @ m'fitnah org..haaah,kena tanggung dosa tu! Nauzubillah..
Jadi,aku saja lepas 'tension' kat sini.

Anyway,baru jer tadi sorg kwn dr course engineering lain yg suka bebenor panggil aku 'Rosalinda' sms. Dia ada tanya jugak pasal perubahan aku dari sem 1 sampai sem 3 skrg ni. Lbh2 lagi pasal aku baru start pakai tudung sem lalu (sem 2).
kalo nak jawab mcmana aku ni blh tergerak hati untuk berubah ni,aku pun xtau lah mcmana mau jwb secara exact-nya. Petunjuk,taufik & hidayah tu milik & kuasa Allah. Bersyukurlah dgn walau setitik hidayah pun dari-Nya.blh jadi setitik hidayah itu bagaikan nila yg mana ada pepatah m'gatakan "kerana nila setitik,rosak susu sebelanga". tapi kita ambil maksud positif lah.. maksud aku,mcm... dgn sedikit hidayah yg Allah berikan,kita teruslah berusaha mencari ilmu untuk menguatkan lagi hidayah & iman kita.
sejak pakai tudung sem lalu,coursemate2 aku..suka sgt panggil aku uztazah.yg lelaki lah..tapi nda pah lah... doa tu~ amin. masa pi kuliah tadi pun,begitu juga.hehe.suka-suka dorg ja lah~
nantilah,insya-Allah..aku pun uploadkan cerita pasal aku memula pakai tudung~ nanti minta copy dari Hyrul. Alhamdulillah,berjaya juga aku tulis/taip cerita tu dgn bantuan Hyrul. Syukran ya Hyrul An-an. hehe.

bah...skrg nyibuk d bilik kakakku nie. sempat lagi ber-video kol dgn Aby td.

No comments:

Related Posts with Thumbnails