Thursday, July 31, 2008

un-posted entries

Bismillahir rahman nir rahim...

ni lah antara entri2 yg aku x sempat post..
-ditulis pd 27.07.2008.. di rumah..pagi..baru bangun.huhu-

Ya Allah,ya Rabb... mengapa aku bisa merasakan yg aku & Fahri semcm ada sudah jurang/jarak yg makin memisah. Aku takut kehilangannya.dia bagaikan seorg abg & teman rapat yg slalu m'ambil berat ttg diri aku,juga begitu penyayang,tenang & sgt bersabar dgn karenah aku. Ya,aku akui itu yg buat aku sgt senang & sentiasa ingin bersamanya. Wallahu ahlam kalo dia utk aku atau x. semua itu ketentuan Illahi. Terpulanglah. Pilihan Allah lah yg terbaik.
W/pn x sehensem Fahri dlm Ayat2 Cinta tu,dia punya pegangan agama yg cukup kuat & ada leadership pd dirinya. Aku takut mimpi beberapa bln yg lalu pasal dia tinggalkn jd kenyataan. Nauzubillah.. jan sampai p'sahabatan sama sekali putus sudahlah. Nauzubillah min zalik~!!

Tapi,hal ini sedikit sebyk m'buatkan aku sedar. Jika benar aku inginkan seorg yg baik & soleh sptnya,aku mesti jd seorg muslimah yg lbh baik & solehah dr diri aku skrg. Sesungguhnya,Allah SWT juga suda m'janjikn dlm Al-Quran bhw lelaki baik adalah utk perempuan yg baik dan bgitu juga sebaliknya.
Aku percaya pada janji Allah yg pasti itu.Aku mesti b'usaha utk m'p'baiki diri sndr. Tabiat buruk perlu dibuang & diperbaiki. Segala tutur kata p'lu jg diperbaiki agar x slalu jd mcm electron dlm excited state. Huhu,terus-terang aku tegaskan di sini..aku bkn ingin b'ubah/m'p'baiki diri semata2 krn si Fahri itu tetapi krn aku sgt sedih dgn diri sndr bila m'yedari byk kekurangan/kelemahan pd diriku. Aku rasa sgt nyesal & benci bila t'sedar yg aku sdg/sudah marah2 (auzubillahi minasyaitanir rajim..). lbh teruk bila x t'kawal smpi org sekeliling jg t'kena tempias efeknya. Smpi sorg sahabat baik aku slalu saja tanya,"Awk marah ke?" hampir stp kali slepas b'gurau@m'genakan aku.Rimas tu..bila acapkali diajukan persoalan sebegitu. Aiyaya...
Slain perangai marah2 tu,ingin juga aku ubah gaya p'ckpan aku (yg slalu dgn constant max volume - mcm x payah pki speaker/mikrofon lg kalo mau b'ckp). =.=;; suara aku ni mmg blh lose control n jd kuat.plg x best bila dlm "excited state" lah..apa lagi.Sekurang2nya aku mesti sentiasa b'usaha utk b'ckp dgn lbh lemah lembut.mcmlah mo jd muslimah nie..
Alhamdulillah..kwn2 byk m'bantu. Antaranya, nasihat dr Hyrul..bykkanlah b'zikir & m'baca Quran.InsyaAllah,blh kurangkan perangai yg x disukai tu.Jd aku mesti istiqamah dlm b'zikir & baca Quran! INSYAALLAH,BLH! Aku jg merasakan dgn ibadat (wajib/sunat) kpd Allah lah antara cara yg blh m'bntu kes cam aku ni.Allah itu ar-Rahman & ar-Rahim..
Cukuplah utk di sini saja dulu..aku masih di rumah (balik rumah kemarin ptg - 26.07.2008) & akan balik kampus ptg ni. InsyaAllah.
Wallahu ahlam.


-ditulis pd 29.07.2008-

Ya Allah..ya Rabb..hanya kpdMu aku m'adu..hanya Engkau yg Maha M'getahui perasaanku lahiriah & batiniah ya Rabb..
Aku ini benar2 bingung & bengang dgn diri aku sendiri. Ntah knapa sejak dua menjak ni,ada saja yg x kena. terhantuk sini sana w/pun dlm bilik sendiri (haha,nasib baik x sampai kena pakai plaster cam dlm sem 1!!)..lupa bwa fail ke kelas.. paling "best",t'tumpah sup soto panas atas kaki aku n then,blh2 aku ni ntah kebal ka bebal..begitu panas pun,lambat react ni..w/pun kaki aku rasa panas sgt,tp bknnya digerakkn kaki tu lgsg (bila rumet m'dkt baru aku bergerak.huhu). oleh sbb tu lah kaki aku sakit n jd merah2.
Alhamdulillah,mgkn itu semua hanyalah p'ujian Allah pd diri ku. Tgk samada aku blh btl2 atau sekurang2nya sedikit b'ubah (dr short-temper kpd yg lbh tenang). Alhamdulillah, w/pun ttp ada jg mulut ni nda tahan utk bising2 tp x sampai thp teruk. Syukur!!!
~`~ perenggan seterusnya mls mo letak sini. sendiri tau ja cukuplah.. ~`~
Wallahu ahlam.

No comments:

Related Posts with Thumbnails