Friday, July 25, 2008

tadaima~~ (i'm home)

Bismillahir rahman nir rahim...

Alhamdulillah,akhirnya dpt juga aku titipkan sesuatu dlm blog aku ini setlh sekian beberapa hari gone with d wind..hehe.
Home lah kunun (dlm tajuk),padahal insyaAllah besok baru balik rumah..

Sepatutnya minggu ni ndak payah balik..reserve balik minggu dpn n minggu2 dpn tu..sbb 3hb Ogos(ahad depan) bday Mama..pas tu exactly seminggu after dat..(10hb) bday Bapa plak. Tapi aku ndak dpt blk time bday Bapa sbb ikut DEAMAN (delegasi amal kemerdekaan). huhu,alhamdulillah..dpt kebenaran dr Bapa sudah~

Anyways,biarlah aku coretkan sedikit pasal aktiviti prog Pembangunan Modal Insan (PMI) yg ikut join sbg AJK minggu lalu tu. Best~ nda rugi juga ikut sbb banyak pengalaman + kawan baru + pengetahuan yang aku dpt.
Dari hari pertama sampai (petang pas Asar baru aku,Maznee,Kam & Ned@Kecik sampai masjid).Kitorg kena setup tabir utk tmpt tido muslimat di tingkat 3 masjid. Berpeluh2 jugak lah kami2 ni buat keja.tapi alhamdulillah,siap jugak.sibuk betul aku,Kam & Kecik sampai kami yg AJK ni pun x sempat mau mandi (Nasib baik ada mandi awal2!!).
Hari kedua permulaan aktiviti2 utk para peserta~ Sempat jugaklah aku ni ambi2 gambar.hehe.penat punya pasal..blh2 aku,maz,kam,kecik & dayah tetido dkt tangga di tingkat satu(luar bhgn solat).Astaghfirullah al'azim. Time kuliah dasar utk peserta plak tu..sah2 penat & x cukup tido.Aku ni plak kepanasan sambil tido sampai muka aku berpeluh cam tgh stim muka utk rawatan kecantikan plak..aparah..hehe.last2 aku gi join kam & kecik di tingkat 2(ruang solat muslimat).Alhamdulillah,dpt juga sambung tido dgn adanya kipas~ (tido bukan alang2,skali dgn tudung..hehe).
Banyak perkara2 yg menarik bg aku sepjg program ni.Tapi cam malas pula mo taip (sbbnya tenet line skrg ni cam bermasalah ja..).
Apa yg penting ialah outcome yg aku dpt dr PMI ni. Sepjg PMI ini part plg aku suka ialah masa mkn.bukan apa;sbb masa ni kami mkn bersama2 dgn share satu talam besar.jarang2 kan dpt pluang cam tu. Solat jemaah sepjg PMI plak membuatkan aku rindu utk solat berjemaah bila sudah balik dr prog tu.
Kuliah/ceramah2 yg diberikan pun cukup best.

haiz..pa lagi aku mo taipkan dlm entri ni suda ar? Lupa plak...baru2 ni byk assignments & tutorial homeworks.takut aku kalo2 ketinggalan di blkg.oh,tidaaaaaak!! aku mesti berusaha jugak!! skrg ni aku tgh mencari maklumat utk projek SPB (seni peribumi borneo). InsyaAllah dpt buat dgn baik dgn 2 org member aku tu.hehe. Lagipun,harap2 dpt cari informen.n alhamdulillah utk DEAMAN nti,tmpt yg kami akan pigi tu ada kemungkinan adalah tmpt yg kump.ku mau pilih utk projek kami.mana tau dpt jugak cari maklumat@informen time DEAMAN tu nanti.. InsyaAllah.

BAhh...cukup2lah dulu buat kali ni.Reena & Dieja suda bertolak ke hutan utk kem kluarga sekolah dorg.. huhu. aku bawa Ina balik rumah besok.Harap2 xda perubahan rancangan plak.INsyaAllah~

bye for now.sakit perut juga nie! (>_<);;

p.s: Ya Allah,berilah aku petunjuk sama ada Fahri(si Kurma) itu utkku atau tdk..sesungguhnya Engkau yg Maha Mengetahui segala sesuatu..Amin..

No comments:

Related Posts with Thumbnails